פיתוח עסקי בינלאומי

להזמנת הרצאות ודוחות מדיניים, כלכליים ועסקיים בכל מדינה או סקטור – אנא פנו ללשכת המסחר ישראל אמל"ט 03-5103310, gabriel@camaraisrael.org.il

יום שבת, 30 באפריל 2016

לאן נוסקת פרו לאחר הבחירות



הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות פרו הסתיים ללא מנצחים. ב-5 ליוני יתקיים הסיבוב השני בין שני הפינאליסטים: קיקו פוג'ימורי, בת הארבעים וביתו של הנשיא אלברטו פוג'ימורי היושב כיום בכלא ופדרו פבלו קוזניסקי בן ה-77 שהיה ראש הקבינט ושר האוצר והכלכלה בימי אלחנדרו טולדו.
בת למהגרים היפנים, קייקו הצעירה שימשה כבר כגברת הראשונה, לאחר שהוריה התגרשו. היא ראשת מפלגת FP והסקרים מנבאים לה יתרון קל. בשבועות האחרונים הוזכרו מקורביה במסמכי פנמה ויתכן שעובדה זו תשפיע קלות על התוצאות. קייקו התנערה מאביה המעורב בשחיתות ובחנק הכלכלה בשנות ה-90. גם עם אחיה קנג'י – היא התעמתה לאחר שסירב לקבל את מרותה. הוא, אגב, הכריז על מועמדותו לבחירות ב-2021.

קוזינסקי, הדוקטור היהודי-פולני הקשיש מתהדר ברזומה מרשים גם מהבנק העולמי, אוניברסיטאות מובילות כמו פרינסטון ואוקספורד ומנהיג מפלגת ה-PPK. האנליסטים תולים בו תקוות ככלכלן מעולה מאסכולת וול-סטריט.

האתגר הגדול של הנשיא הנבחר יהיה לשמר את הגידול המרשים והרציף בתל"ג הפרואני לאורך שנים רבות בתקופתם של אלאן גרסיה והומאלה, על רקע ירידת מחירי הקומודיטיס והקיפאון בגידול בצריכת הנחושת, ענף היצוא העיקרי. יחסי פרו-ישראל הינם טובים, החל בהצבעה באו"ם לטובת הקמת מדינת ישראל, דרך תמיכה בחקלאות, בטכנולוגיה ובביטחון עד היום. בפרו יש שפע הזדמנויות עסקיות, בפרויקטים לאומיים, מכירות לסקטור הממשלתי, העסקי והפרטי וכן בהשקעות.

בועידת העסקים שקיימה לשכת המסחר ישראל-אמל"ט לפני מספר חודשים, דיווח לנו שגריר פרו בארץ, מר גוסטבו אוטרו, על האטרקציות העסקיות במדינה. יחד עימו ביקרו שלושה מושלים מאיזור האמזונס אשר התעניינו בעיקר בפתרונות הובלה וטיהור מים.

להזמנת הרצאות ודוחות מדיניים, כלכליים ועסקיים בכל מדינה או סקטור – אנא פנו ללשכת המסחר ישראל אמל"ט 03-5103310,  gabriel@camaraisrael.org.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה